Pilates Reformer

Pilates Reformer tränar vi i unika Reformermaskiner, kontrollerade övningar med konstant motstånd som ger hela kroppen totalträning med styrka, uthållighet, balans och smidighet.

Övningarna genomförs sittande, liggande och stående och kan varieras hur mycket som helst. Reformerträning är optimal styrke-, stabilitets-, och rörlighetsträning för alla, både atleter och otränade.

Pilates Matwork

Pilates (Joseph Pilates) är ett unikt system för stretching och styrkeövningar för män och kvinnor från 16 till 100. Matwork-övningarna görs på matta. Övningarna stärker och tonar musklerna, förbättrar hållningen, ger flexibilitet och balans. Man behöver inte ha någon förberedande dansträning eller vara flexibel för att njuta av Pilates. Pilatesträning praktiseras idag av många kända personer inom sport och underhållning som t e x Madonna, Tiger Woods, Therese Ahlshammar och Annika Sörenstam.

Genom pilatesträning blir du starkare och smidigare. Träningen kan anpassas utifrån dina förutsättningar. Alla kan träna Pilates oavsett ålder eller träningsvana.

Reformer MIX

Det här passar utmärkt när man går med en partner eller kompis, ni delar utrustning under passet. Omväxlande arbetar vi i pilates reformer-maskinerna och omväxlande på matta med redskap. Pulsen kommer definitivt att gå upp! Ett roligt och ombytligt pass i högt tempo!

 

 

Cirkel TRÄNA!

Funktionell och utmanande cirkelträning där styrke- och rörlighetsövningar varvas med kondition och balans. På den här klassen använder vi olika pilatesredskap och maskiner.

Ta med vattenflaska och kom till vårt pulshöjande pass!

FysTRÄNA

FysTRÄNA är ett fyspass med fokus på kondition och styrka. Passet passar perfekt för dig som vill hålla dig stark och orka med vardagen bättre, men även för de av tävlingsdansarna som behöver komplettera sina danskunskaper med mer ork.

Ta med dig gympaskorna och en vattenflaska!

TRÄNA Disco

TRÄNA Disco är ett dansträningspass med inspiration från Discodansen som passar dig som gärna vill ha upptempomusik för att röra på fötterna. Passet kommer att vara dansigt, svettigt, pulshöjande och framför allt roligt!
Ta med dig gympaskorna och en vattenflaska och kom och DANSA med oss. Passet avslutas med en styrkedel.