Kurser

Hos TRÄNA! i Falun finns möjlighet att delta i ett flertal kurser. Du kan läsa mer om dem här genom att klicka på den kurs du är intresserad av eller gå direkt till anmälan för att komma igång direkt! OBS! TRÄNA! i Falun delar anmälningssystem med DANSA! i Falun.

 

(Smartphone: tryck på en bild för att se informationen)

Yoga

Yogan är en möjlighet att ta en paus från tankar och livssituation. En möjlighet att landa i nuet. Vi Vänder uppmärksamheten inåt mot kroppen och sinnet. Vi utforskar andningsflöde och rörelseflöde på djupet. När andningen kopplas ihop med rörelser blir yogan kraftfull och dynamisk samtidigt som den utforskar det vilsamma och mjuka.

Yogans kroppsövningar och andningstekniker lugnar sinnet och hjälper till att hitta balans i det inre såväl som det yttre. Det är en teknik som ökar energin i kroppen och gör den märkbart starkare och smidigare, som effektivt syresätter blodet och ökar cirkulationen.

Sofias yoga har sitt ursprung i Hatha och Vinyasayoga starkt influerad av hennes gedigna och intuitiva kunskap av kropp och rörelse och olika somatiska träningstekniker. Influenser från mindfullness och vipassanameditation är också invävda i hennes yoga.

TRÄNA Disco

TRÄNA Disco är ett dansträningspass med inspiration från Discodansen som passar dig som gärna vill ha upptempomusik för att röra på fötterna. Passet kommer att vara dansigt, svettigt, pulshöjande och framför allt roligt!
Ta med dig gympaskorna och en vattenflaska och kom och DANSA med oss. Passet avslutas med en styrkedel.

Pilates Matwork

Pilates (Joseph Pilates) är ett unikt system för stretching och styrkeövningar för män och kvinnor från 16 till 100. Matwork-övningarna görs på matta. Övningarna stärker och tonar musklerna, förbättrar hållningen, ger flexibilitet och balans. Man behöver inte ha någon förberedande dansträning eller vara flexibel för att njuta av Pilates. Pilatesträning praktiseras idag av många kända personer inom sport och underhållning som t e x Madonna, Tiger Woods, Therese Ahlshammar och Annika Sörenstam.

Genom pilatesträning blir du starkare och smidigare. Träningen kan anpassas utifrån dina förutsättningar. Alla kan träna Pilates oavsett ålder eller träningsvana.

Cirkel TRÄNA!

Funktionell och utmanande cirkelträning där styrke- och rörlighetsövningar varvas med kondition och balans. På den här klassen använder vi olika pilatesredskap och maskiner. Ta med vattenflaska och kom till vårt pulshöjande pass!

Pilates Reformer

Pilates Reformer tränar vi i unika Reformermaskiner, kontrollerade övningar med konstant motstånd som ger hela kroppen totalträning med styrka, uthållighet, balans och smidighet.

Övningarna genomförs sittande, liggande och stående och kan varieras hur mycket som helst. Reformerträning är optimal styrke-, stabilitets-, och rörlighetsträning för alla, både atleter och otränade.

Barre

Barre är en träningsform som utövas vid en balettstång (barre). Det är en blandning mellan fitness, balett och pilates. Barre är svettigt, utmanande och roligt. Vi tränar till musik och använder olika redskap för att träna kroppen lite extra. Ta med vattenflaska!

Reformer MIX

Bra för dig som vill höja pulsen ordentligt och samtidigt bygga styrka/CORE.

Vi varierar mellan att köra övningar i reformermaskinen med jump board (skonsamma liggande hopp) och CORE-övningar på matta med olika redskap.